merhmet erdal:
"yasaklı yıllAR"
90 lı yıllarda senin kasetlerini samanlıklarda sakladığımız günletr oldu senin kasetin kimin evinde elinde yakaladılarmı onun hayatı bitmişti işte biz< diyoruzki şivan sadece bunu unutmasın
28.08.2012 / 12:37
hamdan hamdani:
"darav"
dillö kurdande du şivan hene yek şivan perver e sala 78 tan heya sala 92 van fekir valat parez can fıda kurt nas..şıvane du e ku 92 van virve pere ditin zengin bu eviji kurt veki hemu dijmına ji xere kir marketa zengin bune em kurt dı bejin vi şıvan perexer evöhe şivane reza 2 yu yanku şıvan perexer e heji veki düjmın ev kurda nezan paşmayi nasdike lö nızane kurt dustu dıjmıne xe çak.bhaş nazdike şıvan perver şakirte mamusta cegerxin dilö kurdandeye ev sala 92 de çu ser dilovanyaxe evöhe şivan perexere ev dileme kurdande şirin nabe ve şirin nebe kes nikare bibe kırale kurdan kurt dıkarın va bıkın kıral me kurdan şıvan perver kır kıral le ev mır em şıvan perexer nasnakın ev darava dıke darava
21.08.2012 / 18:20
mehmet altundaÄŸ:
"birlik olalım ne olursa olalım"
Bizleri inkar eden fasist dusunce ve rejıme karsı dusuncesı ılımlı yada farklı olsa da birlik olmalıyız ki şivan oerver kürt mucadelesı denınce su anda dunya da en tanınan ınsanlardan bırıdır
11.08.2012 / 23:26
ZAZA:
"BABA"
SANA DA BABABANA DA,TÜRK MİLLİYETÇİSİ DEDİĞİN O SOYSUZ KORKAK ŞAMANLARA DA BAŞLARIM ŞİMDİ LAN?SİZ GİDİN ÖNCE KENDİ AÇ KARNINIZI DOYURUN TÜRKLER.
11.08.2012 / 16:49
Mahmut Uslu:
"Hicbirsey eskisi gibi degil"
Su bir gercekki bir Turk olarak Kurtlerin haklarinin verilmesi kesinlikle gereklidir.
Ama su okuduklarimdan sonra beraber yasmanin imkaninin olmadigi gercektir.
Federasyona sicak bakmakla birlikte batida artik Kurt gormek istemiyoruz.
Babam yillarca onlarca Kurde ekmek kapisi sagladi.
Su okuduklarimdan sonra Turk Milliyetcilerinin hakliligi cok acik.
11.08.2012 / 02:08
Necip Bingül:
"Ez édi Şıvan Perwer naxazım gühdarbıkém"
Mén küre kür Şıvan gühdar u temaşekır ,jı nézva hal wezyetın wi u bé zımanén bedené xwe ka şıvan çı dıbé..! Lé nırxénme,lé hezkıriyén mey salan ku müyın serınme lıber sıtranın Şıvan débu şüjén belı düh şıvan bı evindariyek netewi dengé xwe lıme tesirdékır,iro çıdéke Şıvan, serın téliyın xwe dıxe nav çavınme,jıme hesaba 40 saliyın ku jıbuy me sıtérye dıke,emji dıbén Şıvan ı ku lıber sétranın te tesir gırtén derketın çiyan,henek jıwan ıdi najin şehid ketıne jıwan şerm bıke tüke nav çavın Tayıb Erdoğan u yın ku büye sebeb ku te kubla xwe şaşkıriye,her rojek derbasdıbe lı dıj duruşmey tey nahaye,rojek zü jı tekoşina netewa Kürd u jı gelı Kürd lıborina xwe béxaze.
14.03.2012 / 12:53
selim üçenak:
"LO ÅžIVANO"
İşte benim düşünmek istediklerim işte benim hayallerim işte doğru olan işte uğruna emek verilmesi gereken düşünce işte en ideal görüş olması gerkensin şivan hoca HER KÜRT ,BEN KÜRDÜM DİYORSA YAPACAĞI İLK ŞEY KENDİ DİLİNİ VE KÜLTÜRÜNÜ BENİMSEYİP OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN ONLARLA YAŞAMASIDIR BUNU YAPMIYORSANNI YANLIŞ YERDEN BAŞLIYORSUNUZ DEMEKTİR ÇÜNKÜ KÜRTLERİ VAR EDEN OLMAZSA OLMAZLARI DİL VE KÜLTÜRÜDÜR HER BİJİ ÇAND U ZİMANé KURDİ
14.03.2012 / 12:20
farqin amed:
"........................"
evet sen yeÅŸil sermaye ye kendini ......................
TEK KELİMEYLE
02.03.2012 / 10:36
demhat welat:
"Siwan Perwer"
yorum yapan arkadaslar bende daha evel iki yorum yazmistim fakat cok dikkatli olalim ve daha dikatli yazalim Siwan her ne kadar tc bakani ile görüsme yaptiysa da Siwan o kadar emek veren bir insandir yanlis yapacagini hic inanmam belki bizler yanlis anladik bu deyerli ozanimizi fazla kücük düsürmeyelim düsmanin ekmegine yag sürmeyelim eyer ne kadar fazla Siwani kücük düsürürsek düsman o kadar sevinir o zaman bizde düsmana calismayalim ve siwanin bu aciklamasini dinledim ben kendi acimdan cok memnun ve tatmin oldum arkadaslardan da ricam bu deyerli ozanimizi daha fazla üzmeyelim diyer yorumumda da belirtmistim Siwanin cok büyük hayranlarindan biriyim ve ayni zamanda da hemserisiyim ve tüm kaset ve sidileri de bende vardir bence her yurtsever kürt de benim kadar Siwani sever o zaman daha fazla kirici olmayalim birbirimize karsi hos görülü olalim düsmani sevindirmiyelim saygilarimla Viransehirli
12.02.2012 / 22:30
ewr:
"geçen sene"
bu geçen senenin açıklaması değil miydi??
12.02.2012 / 19:48
bekir:
"paraver"
senin adın bundan sonra paraver olsun çünkü sen kendini beş kuruş paraya sattın
12.02.2012 / 12:34
abdulvehap çiçek:
"sakın gaflete düşüp birbirinize düşmeyin"
yapılan bir çok yoruma her zamanki gibi her kes birbirini ihanetle suçluyor..sakın bu gaflete düşmeyin en ufağından en büyüyüğüne kadar...kürtler bir bütün birlik tir.....dosta düşmana klarşı birbirimizi dostça eleştirelim....
12.02.2012 / 10:27
abdullah can:
"kimmiş ihanetçi"
3 kuruş için halkını inkar eden ve yok etmek isteyen bir rejımın televizyon kanalına çıkman onların bizi yok etmek ne kadar hak ise senin oraya çıkman da o kadar haktır VE en önemlisi bilerek kürtlerin kara gün olarak kabul ettıği gün olan 15 şubat günü nü lanetlemesi gerekirken oraya çıkman ve o gün televizyonun karşısına geçip sevinelim ohhhhh işte şıwan cıkmışevde oturup onu izleyelim de komplo larını lanetlemeyelim diye yaptıklarını ben bir cahil olarak biliyorum da sen kendini filozof gören bir insan nasıl bilmiyor olbilirsi boşuna kendini masum göstermeye çalışma GÜNEY KÜRTLERİ SENİ SİLMİŞTİR
07.02.2012 / 21:38
.............:
"............"
türkler size kardes demıuyorm cunku kardesim degilsiniz. demeyı cok ıstrdım ama kardes acıyı paylasır sız bırakın acı paylasmayı sadece acı yasatıyorsunuz ...
26.01.2012 / 10:22
YAHYA:
"hakk"
senin hakkını ben biliyorum.hakkıdır ....................niye türklüğünü gizleyip ben KÜRDÜM diyon lan lale?utanıyon mu türklüğünden.ama sen de haklısın.ALLAH(cc)kimseyi türklükle imtihan etmesin.utanman normal anlayacağın
10.01.2012 / 16:11
elazizli:
"salla"
KÜRDÇE yazsak anlarmısın salak?sen adi bir yalancısın.eee genlerinde war ne yapalım.sen türkçeden ne fayda gördün a benim mal türküm?senin ırkın belli değil lan ne watanı yumoş
10.01.2012 / 16:08
elezizli:
"BENDE HAKKIMI İSTİYORUM"
BEN DE KÜRDÜM AMA VATANIMI ÇOK SEVİYORUM VE PARÇALANMASINI İSTEMİYORUM.TÜRKÇEDEN NE ZARAR GÖRDÜNÜZ?O ZAMAN NEDEN TÜRKÇE YAZIP TÜRKÇE KONUŞUYORSUN .......!KÜRT OLARAK SİZDEN UTANIYORUM ÇOK NANKÖRSÜZ OLUM NE DİYEM SİZE!!ALLAH SİZİ ISLAH EDE...
10.01.2012 / 07:26
hebun:
"ziman"
anadilde eğitim hakkımı istiyorum. Neden vermiyorsunuz???? Elimden aldınız dilimi istedim diye binlercemizi öldürdünüz, bin dirildik görüyorsunuz, elimizden aldığınız bize ait olan anadilde eğitim hakkımızı sizden alacağız...
15.11.2011 / 21:23
unsal kan:
"güncel"
burda ne anlatmaya çalışıldını anlayamadım.insan sadece acı bir gülümseme geçiriyor sonrada gülme kırizine dönüşüyor.aklın nede oldunu sorguluyor.basit.s.yarışı. bu. corafyada iki ulus yaşar. ve çok azınlık lar yaşar. bu topraklarda.iki ulusun. çıkar çelişgisi.başlayınca.iki ulusda din dil vs nevarsa eteklerinde savaş alanlarına döktüler.korkarım. yakında bunlar vahitte indirirler gökten. çıkar çatışmalarında. meze potamyamda tarilerdir. kürt halkı yaşar. yerleşik şekilde. bu inkar edilemez.ve kürt halkının binlerce. yılık kültürünü dilini kimse yasaklayamaz. olsada geçici.faşist.dönemler olur. türklerde. anadoluya gelerek. burda uluslaşmışdırlar.türklerinde.dilini kültürünü. kimse yasaklayamaz.biz iki halk birlikte mücadele edersek.çıkarcı güruhlara karşı.yoksa. kürdü türke türkü kürde kırdırıler. çıkar gurupları. her iki ulusun. burjuvası. kalekter gereyi kandan beslenirler.. onca asırlar boyu cıkar. gurupları işkalciler.tüm. kanları. din adına. akıtmadımı.din adına işgal. talan. yapmadımı..doslar. bugün. gülende aynı fetvayı..vermedimi.sizi imana getirecek.çözümü..buldu. kendince.fetva verdi..türke boyun eymez karşı gelirsen.katli..vaciptir.doslar..önce şu.dini. bir sorgulayın. ve. kendinizi. bir sorgulayın..korkmayın..onca küfürün. yanında. hiç kalır. dini sorgulamak.gendinize dönup .bakmanız...hani ölen gencecik. gerilaya..oh olsun.diyen. cicdan.acaba şeytan..vicdanımı.ve gencecik askere.leş..diyen. cicdan.neyin. vicdanı.nekadar. birbirini,ze benziyorsunuz.deyilmi..çıkarınız.denk.gelse. oracıkta.birleşirsiniz..ben..burdan. ezilen.dili.yasaklanan.kürt halkını selamlıyorum. ve kendi ezilen türk halkınıda selamlıyorum..
02.11.2011 / 19:46
demhat welat:
"seytan comar.a"
seytan comar rumuzuyla yazan sözde satilmis müslümana bir insan satilmis olur bu kadar olamaz ben bu mahlukati neye benzetecegimi ve buna nasil isim verecegimi bir türlü bulamadim k...pek desem bu hayvan insanlarin en sadik dostudur domuz desem milyonlarca insan etinden faydalaniyor bu satilmis insan en önemlisi bu ismi verelim sahtekar sahtekarlikla islamiyeti kullanarak insanlari kandirmayi düsünmüs ve resmen tc.ye finoluk yaptigi ortadadir bu sahtekar muhakkak beyaz kadin ticaret yapan biridir uyusturucu satan biridir ki tc.ile ortak yaptigi icin tc.yi temize cikarmaya calisiyor. PKK.yi ve kürtleri onun ve tc.nin dostu olan israil ile iliskilendirmek istiyor. bana bak veledi zina münafik eyer bugün PKK.e olmasaydi kürtlerin sonu sex Saitler gibi Sait nursu gibi seyit Riza gibi olacakti ve kürt kelimesi ates gibi kürtlere tehlikeli olurdu behey mahlukat siwan.a gelince siwan bence pisman olmamistir fakat oda bir insandir belki oda kendine göre kendi halki icin bir seyler düsünüp o görüsmeyi yapti bence kürt halki icin tc.e ile verilen mücadele de siwan pisman olmamistir ve olmayacaktir behey satilmis mahlukat sen yurt sever kürt halkini kendin gibi hain satilmis saniyosun deyilmi behey kafir bari Allahin adini ve islamiyeti lekeleme sen kürtleri eski kürtler mi zanettin alcak herif kürtler artik kimlerin hakiki müslüman oldugunu kimlerin sahte müslüman oldugunu cok iyi biliyor seytan comar sana yazilacak cok sey var ama okuyucularin basini agritmak istemiyorum ve yazdiklarimi hakiki müslümalar yanlis yada dogru ise karar versinler Viransehirli
30.10.2011 / 15:22
BAHOZ:
"kes len"
kimin KÜRD olduğuna kimin KÜRDÜ temsil ettiği bu kadar belliyken hala bu y....a yorumlarla ne yaptığını sanıyorsun?müslüman müslümanın kardeşidir dolayısıyla türkler .....olduğu için müslüman KÜRD ün dostu da değildir.içki içip müslümanım diyip ortada boş boş dolaşanlar da senin sawunduğun kişilerdirçözüm ALLAH ın ipine sarılmaktır fetoşunkine değil.o ip sizin boynunuza o kadar çok dolanmışki adeta tasmaya dönmüş.fino k.....n başka birşey değilsiniz.o mübarekleri ismini salyalı ağzına alma p...
24.10.2011 / 16:29
YASİN:
"rezalet"
bu ne şimdi.bıkmadınız mı bu işlerden hala.neyi amaçlıyorsunuz?izzet İSLAMDA dır ama türk islamın dışındadır.o saydığın büyüklerimiz zaten senin gibi münafık we kalpleri mühürlenmişlere karşı sawaştı gerizekalı.bu arada onların yarım bıraktığı işi biz tamamlayacağız ALLAH ın izniyle.sen sıkma canını.sen git atan fetoşun ismini an.imamın o nasılsa
24.10.2011 / 15:59
süleyman:
"ne oldu"
dewletin teröründen bahsetmiyorsun hayırdır?dilsiz bir şeytansın sen.cümlene besmeleyle başlamanla müslüman olduğuna mı wurgu yapıyorsun?gerçekten çok komik.bak süper zındık HZ.OSMAN(ra)yı şehid edenleri kışkırtan we herkesin müslüman bildiği biri wardı.we bu kişi o kadar çok ibadet ederdi ki kimse ona yetişemezdi.o da senin yapmaya çalıştığın gibi insanları kandırıp HZ.OSMAN(RA)ı şehid ettirdi.PKK Kürdtür we bu halk ben Kürdüm diyorsa bu da ASİL PKK GERİLLASI nın sayesindedir.sen uyumaya dewam et ibadet ediyorum diye kendini kandır bakalım.üç kuruşluk sulanmış beyninle burada sallama dallama.İYİ Kİ KÜRDÜM WE BU EXAD OLAN RABBIMIN BİZE BİR LÜTFUDUR.
24.10.2011 / 15:35
seyid ammar:
"GAFLET"
bismillahir rahmanir rahim değerli yorumculara sormakj iterim bu gün tüm dünyada neden müslüman halklar esaret altındadır ve neden ben müslümanım diyen insan içki içiyor zina yapıyor faiz yiyir ve insanlarının öldürülmesine hak mücadelesi diyor nasıl oluyor üstünlük tekvada dır katl harım kılınmıştır ama bu gün katli meşru görenler var nasıl oluyor tek çözüm nedir allahın ipine sarılmaktır bu gün kimin ne olduğu neye hizmet ettiği ortada iken nasıl oluyorda insanlar kendi elleri ile sonlarını hazırlıyorlar sevgili arkadaşlar bu gün gayri meşru kimin kontrolinde hareket ediyor uyuşturucu fuhuş zülüm nerde kimlerin için de bunu görmek gerek İZZET İSLAMDADIR ZİLLET İSLAMIN DIŞINDA OLAN UNSURLARDADIR ŞIVAN PERVER sayesine binlerce insan dağa çıktı ama bu gün şıwan acı sonu fark etti insanlarımız hala farkında değil amaç ermeni topraklarını tekrar alma ve bunu da almanın tek yöntemi zülme uğruyan muslüman kürt halkını aldatmakla kandırmakla olur pkk kürt harekatı değil burda savaş yok burda terör zülmü var ama insanlar uykudadır EY ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH cc bizi uyar ve uyandır bu zilletten bu gün SEN DİYORSAN Kİ BEN KÜRT HALKININ SAVUNUCUSUYUM O ZAMAN SAİDE KÜRDİ ŞEX SAİD ŞEYH RIZA SALAHADDİŞNE KÜRDİNİN DAVASINA SARIL Kİ ZAFER ELDE EDEBİLESİN VE SEN EĞER Kİ İSRAİL VE ABDE AB NİN TAŞARONUSAN MÜSLÜMAN HALKIN HANGİ HAKKINI SAVUNUYORSUN KÜFÜR EHLİ İLE NEDEN HAREKET EDİYORSUN BU GÜN SİZİN MASKENİZİ BİZ İNDİREMEYİZ AMA ALLAH CC NUN VAHDİ DİR ZALİMLERİN OYUNUNU BOZACAK OLAN ODUR GİDİĞİN ELBİSE GEÇİCİDİR BEDEN DE GEÇİCİDİR AMA RUH EBEDİDİR OLDÜKTEN SONRA ÖLÜ BEDENİN BİR ANLAMI YOKTUR HAYVANLARA KURTLARA YEM OLAN BEDEN KEMİK YIĞINI OLUR AMA ALLAH CC BİZ İNSANLARI UYARIYOR TEK KURTULUŞ KURAN VE SÜNNETTİR CEMAAT İSLAMİ KİMLİĞİ SAVUNURKEN BDP ZİHNİYETİ ERMENİ KİLESESİ AÇIYOR YANİ ERMENİ DAVASINI GÜDÜYORLAR TABİKİ KİMİN ÜZERİNDEN YİNE EZİLMİŞ ZÜLME UĞRUYAN MÜSLÜMAN KÜRT HALKINI KULLANARAK BU YORUMU OKUYAN TÜM KARDEŞLERİM BUNU ANALİZ EDİNCE ALLAH CC YA TEFEKKÜR ETSİN Kİ FARKI GÖREBİLSİNLER ALLAHA EMANET OLUN..
24.10.2011 / 12:35
:
"Yorum başlığınızı buraya yazınız..."
ne saçma iş
21.09.2011 / 00:34
demhat welat:
"satilmisin biri"
ahmet efendi adindaki ------ biri birde Agrinin adini kirletmis ki Agri benim bildigim yigitler diyaridir fakat kendi -----satan bir kac unsurun disinda. akp.e ahmet efendiye hak vermis ahmet efendi memnunmus ahmet efendi belki senin boyun erdogandan daha uzundur belki sen erdogandan daha fazla okumussun sayet bu dediklerim sende yoksa kürdistanda bu saydigim meziyette olan yüzbinlerce kürt genci var ve sen niye illeki ben kapilarinda hizmetci olayim diyorsun niye sen de bir basbakan olamazsin sen bir cumhur baskani olamazsin sayet sen olamiyorsan kürdistan da bilgi yönünde bilinc yönünde akp.nin basbakanini cumhurbaskanini cebinden cikaracak kürt gencleri var yani sen ve senin gibiler muhakak kapi ------ talip oluyorsunuz ha sen akp hak verdi demissin niye yazmamissin ne hak verdigini bizde ögrenelim nasil bir hak vermis yoksa biz mi senin gibi cahiliz de anlamiyoruz behey ------------ yoksa sen korucumusun bana yaz satilmis herif bu sitede yazilan tüm yorumlari oku senin babalarin olan türkler yorumlarinda ne güzel seyler yaziyor o zaman hakikati gör sayet sen gercekten kürt isen yani baban kürt oldugundan süphen yoksa ki ben süpheliyim al babani birlikte gidin bir kan dna nizi cikarin ben senin kürtlük kanindan süphelendim cünkü akp.den memnun olanin kani süphelidir biz kürlerce Viransehirli
26.08.2011 / 12:37
falcon:
"kardeÅŸ"
türk - kürt kardeştir. açın bakın tarihini okuyun. hatta t ve k yerini değiştir. kürt oluyor türk bunun harici çığırtkanlık yapan hain ermeni veya rumdur...
26.08.2011 / 11:10
memo:
"welatemın"
egemenlik kayıtsız şartsız milletinse eğer kürtler susurulmasın kürt ulusu artık özgür olmak istiyor ama ne yazık ki kürt gençlerinin bazıları olayları çarpıtan türk medyasına inanıyor bu da kürtleri yanlış bilgilendiriyor
26.08.2011 / 02:34
ahmet:
"ağrılı"
ben bu ülkede yaşamaktan memmunum yeterice sağolsun akp hükümeti hak verdi kardeşliği bozmak isteyenler artık bitsin bu savaş ben bu ülkenin bölünmesine karşıyım her şey var ülkede bolluk bereketlik
22.08.2011 / 00:31
şıvan:
"gundem"
herkes akılı olsun kımse kardeşi kardeşe düşürmesin yazık bu mıllete
19.08.2011 / 11:22
masiro feraÅŸin:
"yorumsuz"
30 yıldır devam eden bir iç savaş var türkiyede ve otuz yıldır süre gelen bu savaş 60 bin insanımızın canına mal oldu sanki hiç bir başarı elde etmişlerde kalkıp süper ordu kuracaklar kaç ordu geldi geçti hiçbirisinden başarı elde edemediler pkk el kaide veya taliban hamas değildir arkasında halk desteği olmayan hiç bir örgütün ayakta tutnamaz yok olur pkk bir halk herakatıdır biji geleme biji kurdıstan biji brez öcelan sıpas
18.08.2011 / 16:19
AVAŞİN KELAŞİN:
"CEHALETİN ABİDESİ ABDULLAH İRFANA"
HAYROLA ARKADAŞIM ŞIWANI APODAN ÜSTÜN TUTACAK KADAR KÜÇÜLMÜŞSÜN.SEN NE SAÇMALADIĞININ FARKINDAMISIN.BÖYLE BİR YORUMU YAPARAK NEKADAR BASİT BİRİ OLDUĞUN BELLİ OLUYOR ZATEN.ŞIWAN KİM SEN KİM.AL BİRİNİ VUR ÖTEKİNE.SADECE 3 GERÇEK VAR ÖNDERLİK-KÜRT HALKI - VE BU HALK İÇİN SAVAŞAN GERİLLALAR.BOŞ LAFLARLA KAFANI DOLDURMA CEHALET ABİDESİ ABDULLAH
11.08.2011 / 11:51
:
"Yorum başlığınızı buraya yazınız..."
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
09.08.2011 / 14:29
:
"Yorum başlığınızı buraya yazınız..."
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
09.08.2011 / 14:29
mustafa berbag:
"dij mini azadiyi 1974 frankfurt hatirlamisin kelikafa"
cek o kirli elini kur halikin den ozur dile para sevidalisin sen perveri sena yakisimasi pare seven sivan
09.08.2011 / 14:16
osman toskay:
"beyinleri yıkanmış"
ben ırkçı değilim ama yaZILAN YORUMLARI OKUYUNCA İKİNCİ BİR İSRAİLİN TEMEL TAŞLARINI GÖRDÜM BU IRKÇILIK HASTALIĞI hitleri mussoloniyi bile geçmiş
03.08.2011 / 12:12
:
"Yorum başlığınızı buraya yazınız..."
bazı mallar cıkıyor tek bayrak tek mılllet dıyor acıyorum onlara gelıyor asrın askerlerı gelıyor gerıllara
27.07.2011 / 20:17
suruçlu.hadi.:
"bir zamanlar en zor yılarda kendini harcıyan şıwan şimdide kendini para için satan"
birzamanlar surucata kaçacak delik arayan syın şıwan perver bugün ne olduda kürd halını para için ayaklar altına alıyor kürdün düşmanı akp peyle anlaşarak...ben defalarca sizin kasetlerinizi dinlerken göz altına alındım iskence gördüm helal olsun sana vede .burdan sana burdan kürt halkı adına sesleniyorum saın şıvan perver ben burdan size şunu sölüyorum gelin dünyanın en iyi halkı yani kürt halkından özürdileyin vede roj tv aracılığıyla bu halık geniş bir halıktır sizi atarda afeder eyer kabuledersen seni buakşam rojtv de görmek isteriz fa--akp niin hefesini kursağından bırak.26.07.2011.
26.07.2011 / 12:03
mert memet:
"Ne MutLu Türk'üm Diyene"
türkiye cumhuriye'tinibölünmesini isteyen ve gayret eden her kişi karşısında cesur Türk Evlatlarını Bulacaktır... .Tek Bayrak Tek Yürek!
26.07.2011 / 04:17
botanlı zindan:
"üzülüyorum"
şivan senin adına üzülüyorum sen nasıl akp ye sığınırsın sen bi zamanlar kürt halkının vazgeçilmezdin tabiki benim de ama şimdi kendimden utanıyorum seni dinleyip sevdiğim için senin avrupa da yaşamanın sebebi türk dewleti değilmiydi ne cabuk unuttun seni kınıyorum
23.07.2011 / 21:17
azadi:
"sıwan perver"
sayın sıwan perver sen gençlik yılarımızın sem boluydu kasetelerini kaçdefa yakalaıp işkence gördum sayısını bile unutum ama tamda dava yuselirken sende para peresolup davayı satanların sınıfından oldun hele ulkede bunca zülüm varken senin bunlara parça yazmaman tamamiyle suspus olman hele 90yılarad zulum başını alıp giderken zembil froş dene birkaset çıkarman adate kurtlerle dalga gemen gibi birşeydi zaten ogunden sonra dava senin için bitti sende benim için bitin bu benim yorumum
23.07.2011 / 17:07
avaÅŸin amed:
"adını küçük harflerle yazıyorum şivan.."
adını küçük harflerle yazıyorum şivan çünkü bu halkın gözünde küçüldün..artık sıradan gercekleri görmeyen bir insandan farkın yok itibarın yerle bir oldu sen artık bir zamanlar yasaklı olarak dinledğimz ve hayatmzın belki en içten mücadelesini yaşattığmz o dönemlerde şarklarnda kendmizi bulmuştuk ama artık kürt halkı için birşey ifade etmiyorsun üzülerek söylüyorum ki sende asimile oldun ama sesine yine saygımız var kürt halkı için döktüğün emekleride inkar etmemek lazm kendini bu duruma getiren sendin bundan kürt halkı değil senn pişmanlık duyman gerekir sesini seviyoruz ama asimile olmuşruhun ve kalbini sevmiyoruz hiçbir zamanda sevmiyecez... sen artık sadece yasaklı şarkılarda kalıcan o eskilerden kalma tozlu kasetlerde...
23.07.2011 / 10:54
mehmet arıkan. amedli:
"şıvan perwer"
sayın şıvan perver kesinlikle aslnı dilini kültürünü inkar etmemiştir, kürd halkı en çok uyandıran apo birinciyse şıvanperver ikincidir yani birdir ve mazlum kürd halkını alimlerini bilginlerini tarihini költürünü kürd destanlarını en iyi başta en iyi seruku tanıtan dünyaya kürd halkını sesini duyuran tanıtan sanatıyla kürd haklılığı gelirten ve kürdlerin yiğitliği cesaretini mücadelesini dörüdtlüğünü misafirperverliğini vesaire çok iyi sevdiren en önlü sanatçılardan birisidir şıvan perver bir evsanedir, peygamberler bile hata yapmıştır ve ALLAHDAN af dilemiştir insan küçük ve büyük hataları ALLAHDAN af ister, ve şıvan perveri kütüleyenler iftira atanlar ya ajandır yada cahil sonradan bu davaya katılan ve bir kaç kitab okuyup kendini birşey zan edenlerdir büyle insanları çok gördük şıvanı kötüleyen ilk önce kendine baksın kürd halkı için ne kadar hizmet yapmış ve ve kadar dörüstür akıllıdır şıvanın ismiyle yaşamıyla dalga geçiyorlar 124000 peygamber gelmiş ve hepside çobanlık yapmışlardır, yusuf peygamber köle olarak mısıra satıldı ve en son mısır miri oldu peygamberlerin yaşamı sözleri kitabları hepsi insanlar örektir yol gösterenlerdir, şıvanın hayatı sörünlerde ezyetlere geçti birde bu kadar emek vermiş doğru insana birde sözde kürdüm deyip şıvanı karalayanlardır bu cehalettir çok yalnıştır, ben ha kürd ha başka milletten gerilla olsam normal vatandaş olsam aydın olsam kendini bilmez bir insan kelip benden para isterse ben vermem yardım bile etmem çönkü o kadar kudretim yokyur yalış insanla yalış olmaya şıvan her zaman yardım etmiştir hizmet etmiştir, ve gel gelelim şıvanın boşanmasına karı kocanın arası denizdir okyanostur girilmez ve bu ayrılmış mevzuya şıvanı kötülemek veye gülistanı kötülemek cehalettir yalnıştır ALLAH kanununda nasıl evlilik varsa boşanmada vardır ve boşanma sebebleride vardır ve boşanmayada insanlra hak tanınıştır ve kuralları vardır. şuanki sörecte bu insanlığı savunan zulme karşı duran her renkten ırktan dilden insanlar kürdlerle birleşmiştir, kürdün yüzde 95 islamdır ve nasıl bir kürd kavmi rengi dili temel taşsa islamda temel taştır islam olmayan ataistler kürdlere katılmıştır başka kavimlerden katılmıştır bir kürd müsülman ve radikal demokratı savunan ömrünü vermiş bedeller vermiş can mal köyünü feda etmiş bir müsülman kürd insan ataist olamk zorunda değildir ve kürdistanda bir ataist ülkesi değildir ataistsiz bir kürdistan olur ama islamsız bir kürdistan olmaz, şeyh sadi palo şeyh saidi nursi şeyh ahmede xane nin yolundayız ve aponun yemel eğitimi medresedir büyük kürd alimlerden eğitim almıştır ve başkan seçilmiştir başta kürd alimlere olmuştur cahilde bu yola inanmıştır ve takip etmiştir kürd halkı kendini geliştirsin okusun araştırsın insan yaşamını hukukunu araştırsın hakkı araştırsın HAKK ALLAH ADIDIR İLSAM HAK DİNDİR hakı savunala beraberiz insanlrı rencilde edecek şeyler dedğil insanları kazanmaya çalışalım kürd halkı birleşmeli kürd halkını savunuan başka dinden dilden kavimlerden katılmıştır ve bu kur hakkını savunmayan satılık kürdlerde var cahil kürdlerde var tışıkçiler vicdanından kendinden ve bu insanlardan utanmalıdır hayası olmayan imanıda ıolmaz imanı olmayan hilaktır. yaşasın hakk yaşasın özgürlük yaşasın halkların kardeşliği.
21.07.2011 / 14:48
love story:
"eleÅŸtiri"
şıvan her yıl akp hukumetine oranı buranı donuyon açıkça sole akpden aday olmak istiyosan seni tutan yok ama ona buna laf etme adam olsan millet vekili olduktan sonra karını boşamazdın namusuna sahip çıkamayan kimligine nasıl sahip çıksın sen bugun dunyada tanınıyorsan bu halk sayesindedir yoksa dagda keçi otlatan bi çobandın kim alırdı kasetini haa aklını basına al
18.07.2011 / 06:34
botan073:
"şıwan perverin kürt halkına yaptıkları unutulmamalı"
http://www.rojinliyiz.net/halk-ozanlari-ve-hayatlari/107185-siwan-perwerin-hayati/ BİR KİMSE KAKINDA YORUM YAPMAK ÖNCELİKLE BİLGİ VE BİRİKIM İSTER HELE KARŞINZDAKININ BİR KÜRT İ ÖNDERİ KADAR BÜYÜK SE ŞIWAN PERWERİN HAYATI KÜRTÇÜLÜĞÜN EN HAKİKİSİ VE BU UĞURDA EN ÇOKDANDA ACI ÇEKENLERDENDİR O HALEP KATLAMINI DÜNYAYA TANITAN CESUR SANATÇILARDANDIR BUNUN İÇİN O DEĞİL BİR HATA 10 HATA YAPMIŞSDA KABUL GÖRMELİ ASLINDA SÖYLEDİKLERİ PEK FAZLA BÜYÜTLMEMELİ VE BÜYÜTENLERDE SÖZLERİNİ ÇARPITANLARDA BELLİ KÜRTLERİ PARÇALAMA GİRİŞİMİ OLANLAR DIR ASLINDA SİZ BOYLE YAPTIKÇA ONLARIN OYUNUNA GELİYORSUNUZ YANİ KENDİ İÇİMİZDEKİNİ HATALI OLSA BİLE DIŞLAMAK DEĞİL BİZİMKİSİ HATASINI ANLATMALI ONU BİZDEN SOĞUTMAK KAÇIRMAK OLMAMALI KENDİMİZ OLAN O PARÇAYI DOĞRU YERE KOYMASINI BİLMELİYİZ YOKSA BİZ OYUNA GERİRİZ HEMDE ÇOK ALIŞTIĞIMZ OYUNA TEKRAR GİRERİZ....SOYLÜYORUM SİZLERE HANGİNİZ ŞIWANI DİNLERKEN KENDİNİZDEN GEÇMEDİNİZ BEN KENDİ ADIMA BUNU DEĞİL KAYBETMEK MİSAFİR ETMEK İÇİN YER AÇARIM EVİMDE ŞİMDİ GELİN İÇİMİZDEKİNİ TEKRAR KAZANMA SAVAŞI VERELİM İKİ ÜÇ ÇAPULCUNUN KENDİNİ BİLMEZLERİN OYUNUNA GELMEYELIMMM HELE EN ÇOK SİNİRİME GİDEN İSE ŞIWANI BİLMEYENLERİN ŞIWANI ELİEŞTİRMESİ LÜTFEN HER KİM OLURSA OLSUN ONCE NE OLDU DAN SONRA NİE OLDU SORUSUNU SORALIM KI NE YAPTIĞIMIZI DAHA İİYİ BİLMELİ ONU DAHA İYİ ANLAMALI VE OYLE SORGULAMALIYIZ YAŞASIN KURT HALKININ GÜÇLÜ BİRLİĞİİİİ
16.07.2011 / 16:20
fırat barıştıran:
"pkk yi hiç sayan kürt değildir"
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
13.07.2011 / 23:45
semsur-besni,ÅŸeyxan:
"sonradan"
şivan perver y.h.yalanlarına inanmış. bizim kürt halkı türk olmaya ne kadar meraklı acaba şivan karakeçi oyununamı geldi.gün gelir kürtlüğünüde inkar ederse hiç şaşmayın.Din ve dil unutulmaz.aslını inkar eden bizden değildir.
12.07.2011 / 02:21
tetwanlı:
"ÅŸiwano"
bakın bende bir kürdüm(zaza)sonradan dönme dediğimiz akp saflarına geçen halktan biri olarak görek istemiyorum şiwanı biz onu severdik sayardık türkiyeye gelse dünyanın ucunda da olsam gelirdim ben hala pkk ye inanıyor güveniyor ve şiwana da öle olmasını istiyorum yanlış konuşmuş ama sabır güzel günler geçireceğiz ki gelemeye başladı o günler şiwan olacak mı o zmaan yanımızda bakacaz işte o zaman karar veririz...diğeri kürt kardeşlerimde destek vermeyenler de şunu unutmasın pkk dini kullanmış olsa idi şu an iktidarda olma ihtimali bile vardı emin olsunlar bi düşünsünler okusunlar....
13.06.2011 / 05:08
DOÄžUKAN_BAZ:
"ELEŞTİRİ"
ARKADAŞALR YAŞAM FELSEFESİ İÇİNDE ÇOK YORUMLAR YAPILIR ÖNEMLİSİ YORUMU TUTURMAKITIR ELEŞTİRİ YAPILIR AMA ÇÜRÜTÜLMÜŞ ELEŞTİRİLER DEYİL NEDEN 30 YILDIR BU MÜCADELE SÜRÜYOR SAYIN ABDULLAH ÖCALANI 7-77 HERKES SEVİYOR NEDEN ÇÜNKÜ ADAM GİBİ ADAMDIR ZİKZAKLAR YOK ONDA ZİKZAK ÇİZEN ADAM KARDEŞ MÜCADELETİ YERE VURANDIR BÖYLE ADAMLAR SİLİNİR HERKES KENDİSİ İÇİN YAPAR KARDEŞ...
10.06.2011 / 10:07
azrailin habercisi:
"şıvan perver"
şıvan bizim her zaman şıvanımız dır bazı arkadaşların da dediği gibi biz mucadele etmeyi onunla onun şarkılarıyla öğrendik her kes bir yere gelmek için temelini başkasına atırırken o bugune kendi temelini kendi atarak geldi bugun bile ne derse arkasındayız çunku o kurd kanının her damlasına göz yaşı dukmuş buyuk bir insandır her biji şıvan perver
06.06.2011 / 19:11
kürt:
"video linkiniz çalışmıyor"
şivan açıklamasına tıklıyoruz video yok.site yönetimi duruma bir el atsa güzel olur
03.06.2011 / 17:48
malabadi:
"cccincisikerccc"
-ikertme team was here''
19.05.2011 / 13:06
özgür:
"Yorum başlığınızı buraya yazınız..."
müslümanım diyen herkesi bu zülme karşı mazlüm kürt halkı ile beraberliğe çağırıyorum.
17.05.2011 / 00:13
demhat welat:
"a.irfan"
a.irfan efendi senin yorumunu okudum ben senden tek bir sey isteyecegim kendini bilincli diyer yorumculari cahil görmüssün aferin istegim sudur git bir kan tahlilini yaptir o zaman ne oldugun ortaya cikar yorumun dogrudur yada yanlistir o zaman anlarsin Viransehirli
11.05.2011 / 01:37
abdullah irfan:
""heval batman" cehaletini sktr et özgür ol"
batmanlı hevalmısın nesin. önce terbiyeli ve edebli olmayı öğrenmen lazım. buda eğitimle olur. sanırım eğitim yaşını geçirmişsin. ama öğrenmenın yaşı yok. kendi cehalet kalıplarını kır. karanlık mapushanenden kurtul. sonra kürt işine el at. bu iş senin gibilere bol gelir.
09.05.2011 / 23:55
Heval Batman:
"avdıla"
avdıla ha sktır dıyorum
09.05.2011 / 08:25
abdullah irfan:
"yarın sıra kimde"
pkk diktatoryası sınır tanımıyor.öcalan dışında kim kürtler için bir proje üretmeye kalkışırsa o haindir. işbirlikçidir. değilmi. peki öcalanın projesi ne. kürdistanı bana bırakın. satalinin rusyada yaptığı şeyi yapayım. arap şeyhleri gibi krallık kurayım. polpot gibi katliamlar yapayım. ilmi yasaklıyayım öğretmenleri kurşuna dizeyim.ismet paşa gibi kuranları yasaklayıp yakayım. camileri depo lara çevireyim. kadafi gibi ambarlarımı altın doldurayım. aponun projelerinden alıntılar. şıvan hainmiş. apo şıvanın parmağı etmez. en azından şıvan kürtleri öldürmedi. şıvan kürtler için iftihardır. pkk dan kopması ise onun kalitesini gösterir.
08.05.2011 / 21:23
abdullah irfan:
"bu gün şıvan yarın leyla zana"
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
08.05.2011 / 21:18
nec onay:
"şıvan perver kürt halkının mederi iftiharıdır. mücadeleyı onunla tanıdım.o kürt halkına ihaneti bilmez onu sevmemiz lazım."
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
05.05.2011 / 15:00
roj:
"Yorum başlığınızı buraya yazınız..."
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
05.05.2011 / 11:32
med:
"yazıklar olsun"
kürtlerin içinde çıkan en büyük değerdir. siz onu var etmediniz ki onu siliyorsunuz.sizin gibi düşünmeyen herkesi suçluyorsunuz.yazıklar olsun............
01.05.2011 / 01:03
serok:
"paralı köle"
para ile adam olunmaz bu kadar değerler varken neden böyle kendını paraya yatırmış insanı hayatta bağlayan değerlerdir...KÜRT halkı seni silecek seni yüceltiği gibi silmesinide bilir...ayrıca ne kadar bizden koptuğu kimlere uşaklık ettiği arkasında duran bayraktan belli oluyor
30.04.2011 / 13:58
kendal dijle:
"sıvan perwer"
hevalno hısexwe bı serıxwedın sıvan tucaran xayıntı nekırıye bas bızanıbın jı keramaxwera hınekı lı jıyanawı bınerın
24.04.2011 / 02:43
demhat welat:
"siwan"
bende siwanin bir hemserisi olarak diyorum dogrudur 50 milyon kürt siwani seviyordu ama böyle gizli olarak düsmanin bakanina gidip yalvararak teslim olarak ben eski siwanim lügatiyla olmaz düsmanin dediklerini oda tekrar ederse bu ihanet deyil nedir kürdistan ve kürt halki icin kanini döken tabiki kürt ve kürdistanin sahibir siwanin begenmedigi insanlarin bir cagrisiyla siwanin kariyeri biter siwan bunu cok iyi biliyor ama bence siwan bir kere gözünü trt 6 dikmis kariyedir kürtlüktür artik bunlar siwani pek baglamiyor onun bu yorumundan ben bunu cikariyorum bende siwanin hem hemserisiyim hem cok büyük bir hayraniydim ve hata tüm kasetleri bende vardir ama bu yorumu hicte hosuma gitmedi bence eyer gercekten kendini eski siwan olarak görüyorsa cikip kendi halkinda gizliden tc bakaniyla görüstügü icin özür dilesin yoksa bundan sonra töhmet altinda kalacaktir yok ben kirk sene sanat yaptim yok kürtlük kanima girmis yok bilmem ben neyim bunlari gec sen tek basina kürt sorununu gidip bir bakanla görüsemezsin bence sen gitin trt 6 icin pazarlik yaptin ve diyelim gidersen kürt halki kayip etmez sen kaybedersin belki maddi olarak kazanirsin ama sen 40 yilik emegine cizgi cizersin eyer birgün ülkeye kürt halkinin istegiyle gidersen seni bir mahser gibi karsilarlar ama yok tc.nin istegiyle gidersen sayet o zaman korucular hainler satilmislar seni karsilarlar yine bir hemserin olarak diyorum halkinla hareket et yoksa tüm emegin bosa gider semdin sakik.i biliyorsun tek kalemle bitti kendini onun konumuna koyma dost tavsiyesi Viransehirli
24.04.2011 / 01:59
a:
"ÅŸivan perver"
bu adamın suratına dikkatlice bakın ve söyleyin bakalım:
19.04.2011 / 00:23
adil sayhan:
"sucluluk duygusu icnde ne dedigi anlasilmamis benim o sahsa bir fikrim paraya muhtacsan halkina sigin sana bir kampanya baslatalim yoksada b kadar rezil oldugun yeter sus iyice batiyorsun selam ve saygilar"
YORUMUNUZU BURAYA YAZINIZ
Lütfen yorumlarınızı yazarken dikkat ediniz;
* Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
16.04.2011 / 02:53
BARAN STERK:
"BİN YILLIK KOMPLO YİNE KAPIMIZDA"
Tarihin hangi döneminden alınıp getirilmeli ki biz anlayabilelim diye. Bizan'ın oyunlarını mı, Osmanlı'nın bizi kullanışını mı anlatmak gerek... Sanırım bu kadar da geriye gitmeye hiç luzum yok gibi. Gerçeği gören gözlerimizin önündeki perdeleri kaldırıp, kişisel ihtiraslarımızı bir yana bırakmanın çoktan zamanı gelmiş ve gidiyor da... Dört parçaya ayrılmış bir halkın şimdi de her parçası dörde bölünmeye çalışılıyor. Değerlerimiz sahiplenmeye çalışılıyor, hatta varlığımızı kendi kökenleri gibi görüp istedikleri resmi çizmeye çalışıyorlar... Biz Şıwan'ız, biz PKK'yiz, Biz PJAK'ız, Biz; Barzani'yiz...Ortak hedefimiz KURDİSTAN ise bunu samimi bi şekilde dile getirelim... Elbette ki bu gerçeği bulmanın farklı yolları ve adımları olabilir ama unutulmamalı ki KURDİSTAN varolursa biz varolacağız....
BIJİ AZAD İ
08.04.2011 / 12:25
çekdar amed:
"2011"
slm arkadaslar öncelikle şiwan perwerin santıyla ilgil yazmak istiyom,bu bir gerçektirki çogumuz şıwanın parçalarıyla büyüdük,,üzüldük agladık vede içmizdeki tc kini dahada artı bu konoda taktiri ilamalanacak sanatçıdır.ama bedeli ne olrsa olsun herkes bu mücadeye saygılı olmak zorundadır bu şıwan perwerde olsa,yinede iyi tartmak lazım
17.03.2011 / 12:44
can simsek:
"korucularda kurtce biliyor ama..beko bekodur"
siwan ne dersen de sen anca senin gibileri ikna edersin, yada duygusal asii iyi niyetli ve fazla detaylari bilmeyenlere masum gorunme ayaklarinda tavirlar, vucut hareketlerin kelimelerin herseyin seni aslinda ele veriyor. para-ver
16.03.2011 / 00:34
serxwebun kurdistan:
"heyranè giranbiha sivan perwer"
ew kesèn ku hunermendé mezinè binavudeng resdikin,bila seride biçin zimanè kurdi hin bibin,fèr bibin.kesè ku ji zimanè kurdi fem nake,neaxive,nenivise,nikare ji kurdistanè,gelè kurdistanè,diroka kurdi,sivan perwer u netewa xwe bizane,fem bike u nas bike.ew kesena bizanin ku çawa baweriyan da sert u merc hene,ji kurdi-kurdistané ji sert u mercèn xwe hene.ewlè bi zimanè kurdi hin-fèr bibin,fem bikin,biaxivin pasè hèdi hèdi dikarin kurd u kurdistanè,gelè kurd,netewa kurd nas bikin.diroka kurdi u jiyana kurdi nas bikin,binasin.her weki din beyhude ye.meru pèsta,sagirt,xwendevan dibe,ew kesana encax pravokasyonan,tevlihevi,ixanetè nav gelde diafrinin.bila herin dewleta mezina tirki-romères xeyal bikin.zimanè wan bi tirkiye.
zimanè dizane,ji ereb,feris,ji ewrupeyiyan u kurdi girtine,dizine,xera kirine ziman.ew kesana eslè xwe de ne kurdin,dewsirmene.serme ji were ku hun kurdi nizanin.yan kurdi hin bibin,yan ji nebèjin em kurdin.bizimanè kurdi
kurdistan tè avakirin,ne bi zimanè dagirkeran.
welatparèzi-kurdperweri bi zimanè kurdi va dibe
hesè xwe binin serè xwe,dirust bin.
jiyana rast bi kurdiya azade.jiyan bi kurdi xwese.biji kurdistaneke azad u serxwebun.
01.03.2011 / 20:23
YALNIZ KURT:
"YALANCIIIIII"
Bu şivan perver denen adam çıkmı pkk karsıtıyım dıyor.ses oyle ama goruntu hıcte oyle demıyor.arkasındakı masanın üzerinde pkk nın sözde kurdıstan bayragı var.madem karsısın kardes arkandakı bayrak nedır.bence ondan kapı paspası bıle olmaz sen arkana almıssın.sen kımı kandırmaya calışıyon.madem oynayacan barı duzgun oyna.hanı derler ya BU NE:PERHİZ BU NE :LAHANA TURŞUSU.
25.02.2011 / 15:03
elif duman:
"şıwan"
arkadaşlar arkadaşlar kendinize gelin bunun propaganda olduğunu görmüyor mususnz kendinize gelin.şıwana kimse hakaret edemez nankör olmayın kimsenin konuşamadığı zamanlarda şıwan gurbette halepçe diye bağırmadı mı hakkımızı savunmadı mı gün şıwan perwere sahip çıkma günüdür bdp de yalan hepsi kendi çıkarları doğrultusunda hareket ediyor kimsenin bizi düşündüğü yok.pkk ya gelince yine onlara karşı nankörlük ediyorsunuz o gençler o çocuklar sıcacık yataklarından biz kürtler için çıktılar o dağlara analarının yüreklerini yakarak şunu unutmayalım biz kürtleri bizden başka kimse anlamaz yüreği yanmayan anlamazalütfen kendimize gelelim ve ön yargılı olalaım hatalarımızı ve asıl hainleri görelim hain şıwan değildir o gerçek bir kürttür saygılar...hakkarili......
24.02.2011 / 12:10
ismail:
"neden yayinlamiyorsunz?"
Sayin site yoneticileri benim yazdigim ne kufur var bana gosterin? gosteremiyorsaniz demekki siz tarafli bir sitesiniz! ben hic bir kufur demedim vede dogrulari dedim siz niye beni kufurcu falan gibi gostermek istiyorsunuZ? bu ayip deyilmi? siwan perveri tutan sozlerimemi kizdiniz? lutfen yayinlayin eskisini eyer kufur varsa herkes gorsun bende ozaman ozur dilerim! eyer eski yazdigimi yayinlamassaniz demekki siz tarafli bir sitesiniz anlamina gelir!
23.02.2011 / 20:43
reben:
"hainlik meselesi"
şivan a hain demek biraz sıkar.şivan kimsenin kürt diyemediği kürdistan diyemediği zamanlarda çıkmış gurbet ellerde haykırmış hem de pkk kurumadan evvel.ki şivan pkk ye de bişey dememiş konuşmasında.tırklar ve basını abartmış.
23.02.2011 / 18:17
kurdperwer:
"sivan"
sivan perwere her alanda her yerde ve her sekilde sahip çıkcagiz. akp nin de neyin pesinde oldugunu, bdp nin de biliyoruz. biz aptal degiliz. esas aptal olanlar insanlari kul yerine koyup kral geçinen sozum ona demokrat musveddeleridr. kimse kanmaz artik yalanlariniza. hiçbir guç sivan ı halkın gozunden durmeye yoketmeye gucu yetmeyecektir. siparis üzerine muzik yapanlarda. artık dalkavukluk yapmasin kimse
22.02.2011 / 01:13
ismail:
"cevap"
Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harfle yazılmış ,hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz
21.02.2011 / 22:29
burhan:
"yeter"
Evet bencede pkk bitmistir. eskidedeki savas eskide kaldi. bu bedeli herkes odedi turklerde kurtlerde. artik dialog zamani baris zamani. pkk dagda bosu bosuna duruyor bunu herkes bilsin. pkk bu mucadeleyi tek vermedi herkes mucadele etti onun icin pkk millete emir verek konumda deyildir hakki ve diyecek tek bir lafida yoktur!
Herkes haddini bilmeli! Sivan olsun kim olursa olsun istedigi yapar ozgurluk budur pkk neki milleti hainlikle sucluyor! gercek hain ozgurluk savasi verdigini deyip milleti kandiran vede tam tersi yapan pkk nin tip kendisidir! artik savasa falan gerek yok roj tv dahil yalan dolan tv lerle milleti gaza getiren kanallari kiniyorum. bizim ulkemiz turkiyedir nekadar acilar ceksekte biz o ulkeyi kurduk. Amerikalilar siyaglari kole olarak kullandilar ve sonrada onlari toplu sekilde haca baglayip yaktilar ama simdi sen git bir siyagin yaninda amerikaya laf at! vala agzinizi burnunuzu kirarlar! niyemi cumku boyle kin svasi devam edilemez hatalar oldu turkiyede farkinda ve onun icin mucadele ediyor. bizde acilari bir yana birakip birlikte ilerlemeliyiz. yeni bayrak yeni devleti ben kurt olarak kesinlikle red ediyorum vede kimse benim yerime karar veremez okadar!
21.02.2011 / 22:09
zeynep:
"şivan gerçekçi ol"
kürt halkını aptal sanıyorlar halk sahip çıktı onalr satıyor.kimsen sen
kürtlerin dernekleri var partisi var,kurumları var bunları ezerek yalakalık yapma akp bizi satma
21.02.2011 / 21:35
halil:
"gerçerkleri görün"
kendini akılı sanan arkadaşlara söylüyorum.kürt halkı bu güne gelmesi
pkk sayesinde her bedel ödend i,aileler dağıldı binlerce insan öldürüldü
biz pkk sayasinde insan olduğumuzu anladık,o arkadaşlara söylüyorm
kendi değerini unutan .kültürünü bilmeyen kişiler.her zaman kürt mücaddelesini kabul etmemiştir kim olursa olsun saygı duymayan halk gözünde yok olur şivan dahil bile geşmişinizi unutmayın
21.02.2011 / 21:31
Bahattin:
"helal"
Evet cok dogru demissin Ismail kardesim! Yeter artik bu gidise dur demedik bu hale geldik. pkk artik ozgurlugumu tehlike altina alan bir orgut olmustur. dogru arkadasin dedigi gibi bunlar turklerin yaptigi baskiyi yapiyorlar hemde en cirkini kurt olarak yapiyorlar.
Turkler sayin rahmetli Ahmet kayaya yaptilar bu baskiyi bunu kullanan pkk kendisi simdi sanatcilari onluyor! Ya size ne kardesim siz kendinizi ne zan ediyorsunuz? bizler size biraz ekmek vermessek dagda acliktan olursunuz! hani okadar para topluyorlar he ayidat hep bilet falan adinda bu paralarin yuzde biri daga gitse dagdakiler adam gibi giyinir ve yemnek yer veya malzemesi cok guzel olur. olmuyorsa demekki bu paralar baska yerde harcaniyor. aslinda dagdakileri kullanip cok kisi burda vatanseverlik tavlayarak milyoner oldu kimse bisey demiyorlar. okadar vatan severler niye dagda deyiller?
evet bencede pkk bitmistir cooktan! bosu bosuna devam edilen sozde ozgurluk savasindan bir zirnik kalmamistir, dagdakileri kandiriyorlarlarki dagda tutup para fabrikalari kapanmasin! uyanin kardeslerim uyanin bu gidisle biz basimiza turklerden bin kat daha buyuk belalar acicagiz!
Turkler demokrasi icin cabaliyorken bizde bugun apoya yada pkk ye laf atmak ya olumle yada hainlikle suclaniyor. bumu demokrasi? demokrasi millet baskanindan tut en buyugune istedigini elestirilerini dedigi yerlerlerdir. pkk nin kitabinda gercektende demokrasi yoktur soyluyorum apo basta olmak uze pkk cok buyuk hatalar yapmistir ve bu hatalari icin cezalandirilmalidirlar! Yeter artik pkk benim hic bir seyim deyildir bunu herkes bilsin tek basimizin belasi!
20.02.2011 / 23:51
ismail:
"Ozgurluk!"
bu site kesinlikle ozgur bir site deyil sizi kiniyorum. siwan perwer yanlisi okadar yazi yayinlanmiyor vede pkk yi savunur bu site! ya kardesim millet birakmis pkk yi siz niye korkuyorsunuz. pkk bitmistir! yalan dolanla savasi surdurup kurt milletini ezipte eziyorlar! bunu bize turkler yapmisti coook eskiden sagolsun pkk gelip onlarin yerini doldurdu! bunlarin derdi bizim paramizi calmak ve kesinlikle diktateur bir rezim kurmak! bunlar simdiden orgutken milleti bukadar eziyorlar Allh korusun devlet olsa milleti yok ederler! Demokrasi pkk de sadece yalanci sozlerinde var ama onlarin kitabinda demokrasini d si bile yoktur! artik uyanalim ey kurt kardeslerim! Biz burdaki ayidat alanlari iyi biliyoruz hic birisnin birseyi yoktu simdi oooo adamlar milyoner nerden geldi bu paralar! tabiki bizden calinan paralar haram zikkim olsun kimse vermek istemiyor ama gene zorbaliklariyla aliyorlar!
gonul olmayan bir savas kesinlikle kaybedilir vede pkk nin son cirpinislari. bitti artik yalan dolanla coluk cocugu dagda tutmayin!
20.02.2011 / 14:45
ROJXAT -1:
"eN sON AY mAZ oLUR iNÅžALLAH"
Şivan da iki korumalı birisin, gördü ve biraz da yal yiyerek kendi halkının degerlerine sırt çevirdi. ve yaylım ateşine geç kalmıyarak başladı.yani son koz olarak da şivan kalmıştı bunuda seçimlerde kulanırlar tarihin çöp sepetine gider allah rahmetini esirgesi. ve en son aynazlar olurlar.
20.02.2011 / 14:35
dermanadilemin:
"perwer"
sayın editor seref...z perwer diyen yazıyı hangi hakla yayınlıyorsunuz. bu bütün kürtlere hakarettir. ö sözü aynen iade eediyoruz onun gibi dusunenlere
20.02.2011 / 01:18
kurdperwer:
"şıvan"
ey kürt halkı. koynundaki düşmanı tanı ve değerlerine sanatçılarına entellektüellerine sahip çık. edi bese de. her turlu totalitarizme ve baskıya karşı edi bede de.
20.02.2011 / 01:14
kurdperwer:
"şıvan"
ahmet kayaya da boyle yapmadılar mı.
20.02.2011 / 01:11
bawer:
"sivanperwer"
daha düne kadar şeyh saidi, kadi muhammedi, mustafa barzaniyi gerici olarak yaftalayan ağızlar, güneydekileri asiret reisi diyerek devletle aynı çizgiyi paylasanlar, orhan mirogluna mortoglu diyecek kadar ileri giden "dil"ler, baydemire agza alınmayacak kufurleri yapanlar, gariptir ki sabahtan aksama kadar özelestiri lafını tekrarlayıp ancak her elestiri yapanı hain ilan edenler simdi de kalkmis büyük kürt ozanını aynı satın alınmış jargonla tehdit ve hakaret etmektedir. uyanın kürtler. denize dustunuz ama yilana sarilmak sizi kurtaramaz uyanın uyanın uyanın
20.02.2011 / 01:08
osman gunes:
"sivan"
sayın editor, korku imparatorlugunun esiri mi oldunuz? siz de herkes gibi korkuyorsunuz. vesayetten herkes gibi siz de korkuyorsunuz. bu yorumu yayınlamaktan korkuyorsunuz değilmi.. Kürtler bı yüzden kaybediyor. bunu bilin. ne buyuk trajedi. bunu gorun. anlayın. Kürt halkının dusmanları Kurtluk adına bizi yok ediyor. kuzu postona burunen kurtlar ne kadar daha insanları kandırabilir. sivan perwer bu halkın buyuk bir degeridir ve ona saldırmak kimsenin haddine değildir.(Değerli Yorumcumuz S.n Osman Gunes Diğer Yorumunuzda Şivan Eleştirenlere Hakaret Edici Çümleler Kullandığınız İçin Yayınlamadı)
19.02.2011 / 23:36
osman gunes:
"sivan"
Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harfle yazılmış ,hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz
19.02.2011 / 23:17
Emre:
"Åživan perver"
Ş.perver Kim olduğunu bil ondan sonra çıkacaktın seni yücelten bu halka yanlış yaptın.1995 ile 2000 yılları arsı seni dinlemek için okadar baskılara rağmen senin kasetlerini dinleyen bu halka yanlış yaptn...seni sürgün eden bu ülkede kürtlerekarşı kullandılar ve seni kürtlare karşı kışkırtılar kürt olduğunu unutmaaaaa. öz malazgirtli
18.02.2011 / 18:32
amed:
"hain"
seref---z perwer
18.02.2011 / 17:41
bindest:
"sivan perwer"
kürtlerin en acimasizca betonlastirilmak istendigi dönemlerde halki icin haykiran bu sahsin bu kazanimin diyalok sürecinde danisilmis bir sahis olarak bir kürt ulusal sanatcisi olarak görüsülmesi olumludur.sonra burada bir satilmislik yok.demokratik bir yaklasimdir.süreci iyi anlamak gerekiyor ya kimse sorunu cözmek istemiyor.yada cözmek isteyenlere karisiliyor.kirk yildir neden cözülemiyor.40 bin can vermisiz karsiligi nerede.bütün kazanimlar birtane kardesimizi geri getire bilirmi.kazanim varsa ismini sayarmisiniz.nedir?belediyeleri kazanim olarak görmeyin cünkü halkin iradesi yarin baska yönde kullana bilir.rasti serme.em jihev dü hazbikin cetire.saygilla rez ü hurmet.
18.02.2011 / 15:28
fener126:
"dogru soz hainlik deyildir"
Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harfle yazılmış ,hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz
18.02.2011 / 00:40
biseri:
"bize neden böyle oluyor"
degerli arkadaslar her ne olmusa oldu burda isin asli sadece sivan perwer degil biz kürtlerin durumudur biz sürekli bir birimizi rencide edici sözlerle kirip duruyoruz oysa oysa bagimsizlik ve özgürlük mücadelemize kafamizi yorarsak daha basarli oluruz biliyorsunuz kürdistanimiz halen düsmanlarin elinde sivan perwere gelince kendisini sahsen taniyan biriyim kendisi kürt tarinde cok önemli bir sanatcimizdir bir sey gerceklesmeden olmadan bu kadar önyargili olmasak cok daha iyi olur sabir her seyin ilacidir sunuda unutmadan ekliyeyim lütfen kürt lderlerine saygili olalim herkese saygilar
17.02.2011 / 23:54
xortê farqini:
"sen kimi kandiriyorsun sivan efendi"
sen kimi kandiriyorsun sivan efendi
agziniz acilsa bedelden bahsediyorsunuz.peki soruyorum size bedel odemek nedir ve bedel odeyen kime denir.son 25 yili silahli mucadeleyle surmus 36 yillik bu mucadelenin bizlere ogrettigi $udur halki ve mucadelesi icin canini malini vermis yada iskencelerden gecip yillarca ceza evlerinde kalmis kisilerin verdigi emeklere bedel denilir.peki senin durumun bunlardan hangisine uyuyor,hicbirisine peki sen budurumda nasil bedel odemis oluyorsun. sen baskalarinin bedel odeyerek ortaya cikarmis oldugu degerleri kendine kaynak yaparak bir yerde kullanarak bir sanat yaptin.kimi zaman halkidan ve mucadelesinden kopsanda halkin seni her zaman el ustunde tuttu kimi hatalarini gormezden geldi ne yazikki insanlari cok kolay harcanabildigi bir ortamda sana sahip cikildi.evet sende kendince emek verdin calistin ama bunu yapmis olmak ne sana nede baskasina kûrt halkinin mucadelesine ve degerlerine saldirma hakki vermez.yillardir mensubu oldugun ve kendisi icin emek veridigini bedel odedigini idda ettigin halka zulmedenlere methiyeler dizerken ve o zalimlerin butun baski ve engellemelerine ragmen mecliste yada siyasal alanda mucadele veren kûrt siyasileri agalikla suclayip onlari yerden yere vururken icin hicmi sizlamadi.biraz klasik olacak ama analarin hala yankilanan agitlarini hicmi duymuyorsun ceylan onkolu hicmi duymadin
ugur aymazi hicmi duymadin
hakkarinde kolu kameralar onunde kirilan cocugun o halini hicmi gormedinve daha binlerce bunun gibi ornek senin icin bir seyi ifade etmiyormu yoksa para kazanma hirsi senidemi gonul gozunu kor edip kulaklarini sagir etti
ma ne sermu fediye ev dozame jibu ciye
diyen sen degilmiydin
hevalê bargiranim hevalê soresvanim
hozanê gellê bindest hozanê kûrdistanim
diyen sen degilmiydin
gecmis iktidarlarda iktidar yanlisi ve yalakasi kûrtler icin
ey parlamenê $or mesin $orê we çi erzanin
diyen sen degilmiydin.
heylomisto mistiko..misto gayê agaye
diyen sen degilmiydin
peki boylesi bir surecte sirf iktidarin nimetlerinden faydalanmak icin akp ye GA olmanin ne anami var.
brazi buye militan ap buye korici
diyen sen degilmisin peki bunlari bile bile koricilarin safinda yer almakta israr etmenin bir anlami varmi.
sen akp nin senin kara kasi kara gozun icinmi seni kazanmaya calsitigini saniyorsun yoksa kûrtlerin sevdigi bir sanatci olarak secim surecinde kûrtleri etkileyebilecegini dusundugu icinmi sana yakinlastilar
senin methiler dizdiklerin hic bir suclari olmadigi halde su anda aralarinda secilmis belediye baskanlarininda bulundugu 1500 kûrt siyasetcisini 2 yildan fazladir ceza evlerinde tutuyorlar.ve onlar mahkemede kendi anadillerinde ifade vermek istedikleri icin dogru durust yargilanmiyorlar bile dusun senin cocuguna kendi ana dilinde egitimi cok goren bir sistemin kûrt halkini kandirmak icin kurdugu bir ve kûrt yada kûrdistan kelimelerini kullanmakta israla imtina eden guzelim kûrtcemizi katleden ve en onemlisi yasal bir dayanagi olmayan uyduruk bir televizyonu kazanim yada iktidarin bir lutfu olmarak goruyor nerdeyse kendi halkina daha ne istiyorsunuz diyorsun.
sozun kisasi sivan efendi yeni degil senin e senin gibilerinin artik halkin mucadelesinden el cekip tuccar oldugunuzu ve bu gunku adimlarinizida tuccar matigiyla attiginizi cok iyi biliyorsunuz kisisel cikarlarinizin toplumsal cikarlarinizin onune coktan gectiginide biliyoruz.cunku siz topladiginizi zaten toplamissiniz tuzunuz kuru torbaniz dolu ve cebiniz sicak gerisi sizin icin fasa fiso siz varin cikarlariniz temelinde yasamaya devam edin.
son olarak kûrt halkinin ahmet kayalara yilmaz guneylere ihtiyaci olduu bir donemde ibolasmanin mahsunlasmanin geregi vermiydi.ama bir yerde sanada hak vermek lazim ahmet kaya olmak icin onun odedigi bedelleri odemeyi goze alabilecek kadar yurekli ve yigit olmak lazimdi degilmi.varin siz ibo olun mahsun olun sunuda bilinki bundan sonra bu halkin size verdigi deger onlara verdiginden fazla olmayacak.
bitirmeden
halkin nazarinda iki kurusluk degerin vardi onuda cikarlar ugruna akp ye sattinya.yaziklar olsun
17.02.2011 / 21:07
yaren duman:
"şıvan perwere"
sana yazıklar olsun şıvan perwer lan seni adam eden kürtler deilmi nasıl böyle iğrenç bi konuşmayı yaparsn sana verilen emekler haram olsn
17.02.2011 / 11:18
dogru:
"birde kendinze bakin"
kardesim adam sanatci istedigini yapar size ne ne onun ekmegine mal oluyorsunuz? turkler aynisini ahmet kayaya yaptilar peki bu pkk nin yaptigi onlarkinden farklimi?
hani ozgurluk icin savasiyorlar! bumu ozgurlukleri? turklerden ne farklari var?
hur insanlar istedigini demeli dusunce ozgurlugu diye bisey var ve pkk hep bunu savunuyordu hani ne oldu? bu dogrumu? Hain demek cok kolay bu yargisiz infaz deyilmi? ya kardesim inin dagdan sow falan yapmayin! artik kimse sizi tutmuyor! kendinizi aldatmayin! millete baskiyla maf ettiniz turklerin yerini siz doldurdunuz! defolun gidin kurtlerin sizin gibilere ihtiyaci yok! her konusan hainlikle suclayan bir felsefeyi benimseyen pkk kendisinin gercek yuzunu gosteriyor. pkk de demokrasi yok asla hep apo hep apo bu demokrasi bumu? bu diktatorluktur? turkler gibi onlarda ataurklerini yarattilar! eee ne fark var turklerden?
gidin isinize inin dagdan bosunu coluk cogu kandirmayin turkiyede baski falan kalmadi! abartili haberlerinizle dagda durmayin! durusaniz durun ama biz kurtlerden uzak durun. benim size verdigim aidat paralari haram zikim olsun! onuda zorbalikla aliyorsunuz! kimse isteyerek vermiyor bunu iyi anlayin milleti ve kendinizi kandirmayin! yalan dolanla bu savas tek can. hepsinin suclusuda kim olursa olsun Allah belasini versin!
16.02.2011 / 22:37
amedim amed:
"alçaksın sen"
evet alçaksın sen bi de utanmadan çıkıp konuşuyosun sen tırşıkçıların en önde de gidenisin güney kürdistan da barzani yalakası türkiyede akp erdoğan yalakası
16.02.2011 / 20:00
KADİR YUKSEL:
"HAYİNLİK"
BENDE BURDAN ŞİVANA SESLENİYORUM EGER BU HALK 40 SENEDİR SENİ DİNLİYORSA SENİ BAŞ GÖZ ETMİŞSE UNUTMAKİ KURT HALKİN SAYESİNDE YAZİKLAR OLSUN GULİSTAN PERVER BUŞUNA S-- CEKMEMİŞ SANA SİNİ HAYİNLİKLE SUCLUYORUM VE ŞİDETLE KİNİYORUM
16.02.2011 / 19:41
zaza:
"bermaz"
şivan perver hala aksini düşünen şu kürdüm diyipte hala kürtülüğü
bile yakıştıramayan kendine ,atalarının kemiklerişni sızlatan oruspu cocuklarının anasını bellesin.salaklar oturunda gecmişinize bi bakın.kimsiniz nesiniz.sizin gilbi ler yüzünden bu ülke halen bu halde.ayılar bile kış uykusundan vakti gelince uyanıyo ayaıdan daha ayılar siz nezaman uyanacaksınoız acaba?
16.02.2011 / 19:39
kanires:
"siwan ziplama"
ya ben merak ediyorum bu kendini ne zan ediyor bu halk sokakta seni tukurukle bogar unutma seni sivan eden bu halktir ya sen hic bu halkin bu kadar aci gozyasi ve kaybetmis deger yargilarini hicemi sayiyorsun
15.02.2011 / 22:15
gundi:
"kew"
Çevir kazı yanmasın şıvanım :) Way komedyen misin nesin otur kuyruğunun üstüne öyle parmak falan sallama.. Sen hergün kürtleri 7 den 70 e kadar ayırt etmeden ezen öldüren bir devletin senin önüne attığı kırıntılara kendini satarsan, (ki bence akp şıvan perveri getirip vekil-bakan falan yapmayı düşünüyor) işte böyle hop oturup hop kalkar açıklama üstüne açıklama yapmak zorunda kalır tükürdüğünü yalarsın..
15.02.2011 / 03:26










































